Mini koszyk

Close

Brak produktów w koszyku.

Regulamin pośrednictwa sprzedaży

 

1. ZAKRES PRZEDMIOTOWY

Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia przez Pośrednika usługi pośrednictwa na rzecz Klienta w zakupie towarów od Sprzedawców.

2. ZAGADNIENIA

Wyrażenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

Konto klienta – indywidualne konto w systemie elektronicznym, prowadzone i zarządzane przez Pośrednika.
Klient – oznacza konsumenta w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego oraz przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 38a Ustawy o prawach konsumenta, tj. osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, która zawiera umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością zawodową.
Pośrednik – VVES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Katowicach, pod adresem: ul. Uniwersytecka 13, 40-007 Katowice, Polska, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice –  Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001137605, posiadająca numer NIP: 9542879134, numer REGON: 540152128, o kapitale zakładowym 5 000,00 zł, e-mail: [email protected], tel: +48 78 95 97 469. Prosimy nie odsyłać towaru na adres w/w adres. Przesyłka nie zostanie przyjęta.
Rejestracja – proces umożliwiający założenie indywidualnego konta klienta, na którym zebrane są dane o Kliencie, i do którego Klient ustawia hasło.
Sprzedawca – podmiot, który dokonuje sprzedaży towaru i posiada siedzibę w kraju trzecim.
Usługa pośrednictwa – usługa świadczona przez Pośrednika na rzecz Klienta, zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym Regulaminie.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz.827 z późn. zm.).
VAT – podatek od towarów i usług nakładany przy imporcie zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2016.710 j.t.).

3. ZAKRES USŁUGI POŚREDNICTWA

  1. W ramach świadczonej przez Pośrednika usługi pośrednictwa Pośrednik dokonuje w imieniu i na rzecz Klienta na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa zamówienia towaru od Sprzedawcy oraz uiszcza opłaty związane ze sprowadzeniem towaru do Klienta (z wyłączeniem cła i VAT od importu).
  2. W ramach usługi pośrednictwa Pośrednik nie dokonuje opłat tytułem cła i VAT od importu należnego tytułem dokonania zamówienia i przesłania na adres Klienta towaru.
  3. Usługa pośrednictwa świadczona jest na podstawie konkretnych ustaleń pomiędzy Stronami.
  4. Klient składając zamówienie tym samym oświadcza, że udziela Pośrednikowi pełnomocnictwa do dokonania w imieniu i na rzecz Klienta zamówienia towaru oraz do opłacenia w imieniu i na rzecz Klienta ceny i kosztów przesyłki towaru na adres Klienta. Pośrednik uprawniony jest do działania wyłącznie w zakresie udzielonego mu pełnomocnictwa.

4. OBOWIĄZKI STRON

Niniejszym Pośrednik oświadcza, że w związku ze świadczeniem przez niego na rzecz Klienta usługi pośrednictwa w sprzedaży towarów od zagranicznych sprzedawców, Pośrednik przejmuje na siebie niektóre z obowiązków, wynikających z przepisów prawa polskiego, ciążących na sprzedawcach towarów:

  1. udziela Klientowi niezbędnych informacji w zakresie prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży,
  2. przeprowadza i rozpoznaje postępowanie reklamacyjne dotyczące towaru,
  3. ponosi odpowiedzialność tytułem rękojmi za wady towaru,
  4. ponosi odpowiedzialność za dostarczenie zamówionego towaru w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy,
  5. dostarcza na życzenie klienta instrukcję użytkowania towaru, oraz wszelkie niezbędne dokumenty związane z towarem w języku polskim

5. DYSPOZYCJI URUCHOMIENIA USŁUGI POŚREDNICTWA

  1. Klient składa Pośrednikowi dyspozycję uruchomienia usługi pośrednictwa dotyczącego danego towaru poprzez stronę internetową Pośrednika.
  2. Po otrzymaniu dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa Pośrednik przesyła Klientowi:
    1. treść niniejszego Regulaminu utrwaloną na trwałym nośniku,
    2. informację, że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, aby usługa pośrednictwa mogła zostać wykonana przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy, konieczne jest wyraźne żądanie Klienta w tym zakresie utrwalone na trwałym nośniku,
    3. informację, że Klient traci prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Pośrednik rozpoczął świadczenie usługi pośrednictwa za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Pośrednika utraci prawo odstąpienia od umowy,
    4. pełne informacje dotyczące ostatecznej ceny świadczenia wraz ze wszystkimi kosztami oraz opis głównych cech świadczenia. Informacje te dostępne są na stronie internetowej Pośrednika.
  3. Składając dyspozycję uruchomienia usługi pośrednictwa poprzez stronę internetową Pośrednika, Klient podaje w formularzu następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, adres doręczenia przesyłki oraz numer telefonu.
  4. Klient dokonuje zamówienia po uprzednim zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptowaniu jego postanowień.
  5. Pośrednik zobowiązany jest przekazać Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Potwierdzenie to zawiera informacje o głównych cechach świadczenia, uwzględniając przedmiot świadczenia oraz sposób porozumiewania się z Klientem.
  6. Pośrednik uruchamia usługę pośrednictwa niezwłocznie po otrzymaniu od Klienta zapłaty za usługę oraz przesłania Pośrednikowi wyraźnego żądania wykonania usługi przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy.
  7. Za wykonanie usługi pośrednictwa uważa się złożenie i opłacenie zamówienia przez Pośrednika u Sprzedawcy.

6. REJESTRACJA I LOGOWANIE

  1. Klient może dokonać nieodpłatnej rejestracji.
  2. Rejestracji dokonuje się poprzez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego. Klient rejestruje się po uprzednim zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptowaniu jego postanowień.
  3. W formularzu rejestracyjnym Klient podaje następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail oraz ustanawia hasło do swojego konta.
  4. Klient w trakcie rejestracji może wyrazić odrębną zgodę na przesyłanie przez Pośrednika treści reklamowych i promocyjnych związanych bezpośrednio z usługami Pośrednika.
  5. W celu zalogowania się niezbędne jest podanie przez Klienta prawidłowego loginu w postaci adresu e-mail oraz hasła.
  6. Logowanie umożliwia Klientowi złożenie dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa bez konieczności podawania przez Klienta jego danych.

7. DOSTAWA TOWARU

  1. Wyłączona jest odpowiedzialność Pośrednika za niedostarczenie towaru w sytuacji, gdy Klient podał niewłaściwy adres.
  2. W przypadku braku towaru na magazynie lub opóźnienia w realizacji zamówienia, Pośrednik ma obowiązek poinformować o tym Klienta i podać nowy, przewidywany termin realizacji. Klient ma prawo zaakceptować wydłużony czas realizacji zamówienia lub odstąpić od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy, Klientowi zostanie zwrócona pełna kwota uiszczona na rzecz Pośrednika w terminie 14 dni od dnia odstąpienia.
  3. Zamówiony towar jest dostarczany na adres podany przez Klienta podczas składania dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa.
  4. W przypadku, gdy Pośrednik potrzebuje dodatkowego potwierdzenia lub uzupełnienia adresu wysyłki, może skontaktować się z Klientem drogą mailową. Jeśli Klient nie odpowie na wiadomość w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty wysłania zapytania, Pośrednik zwróci pełną kwotę uiszczoną przez Klienta w terminie 14 dni od upływu powyższego terminu.
  5. Pośrednik oferuje dwie opcje dostawy – Darmowa dostawa z uruchomieniem usługi pośrednictwa do 3 dni roboczych, oraz Dostawa Pro (dodatkowo płatna) z uruchomieniem usługi do 24 godzin.
  6. Koszty dostawy zawierają się w kwocie od 0 zł do 9,99 zł i są zależne od typu oraz gabarytu przesyłki.
  7. Pośrednik oświadcza, że dostawa zamówionego towaru zostanie dokonana przez Sprzedawcę w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy.
  8. Pośrednik informuje, że zamówienia złożone w okresie 01.12.2020 – 25.02.2021 mogą mieć wydłużony czas dostawy, maksymalnie do 90 dni liczonych od dnia wysłania zamówienia.
  9. Paczki wysyłane są spoza Unii Europejskiej przez Sprzedawcę. Klient jest importerem. To na Kliencie ciążą obowiązki podatkowe należne tytułem dokonania importu.
  10. Klient ma obowiązek zgłosić brak doręczenia paczki w terminie nie późniejszym niż 100 dni od daty wysłania paczki.
  11. Mogą wystąpić dodatkowe opłaty u lokalnych przewoźników – Poczta Polska i/lub InPost- za które serwis Monkly.pl nie bierze odpowiedzialności.
  12. Z powodu pandemii oraz w terminie między 21 stycznia a 20 lutego każdego roku, wysyłka towaru może wydłużyć się do około 14 dni kalendarzowych.
  13. Pośrednik informuje, że ze względu na posiadanie produktów przez Dostawców w różnych magazynach, istnieje możliwość, iż zamówienie zostanie dostarczone w dwóch różnych paczkach w różnych terminach. Każda z paczek będzie śledzona oddzielnie, a Klient otrzyma odpowiednie informacje śledzenia dla każdej z nich.

8. PŁATNOŚCI

  1. Na żądanie Klienta Pośrednik tytułem świadczonych na rzecz Klienta usług wystawia fakturę w języku Polskim obejmującą prowizję za podejmowane przez Pośrednika działania. Pośrednik ma obowiązek wystawienia faktury za dostawę obejmującą całą kwotę świadczenia, która obejmuje przekazaną sprzedawcy kwotę zakupy oraz prowizję.
  2. Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej, która będzie przesyłana na wskazany adres e-mail.
  3. Płatność tytułem usługi pośrednictwa oraz płatność tytułem kosztów związanych ze sprowadzeniem towaru (za wyjątkiem cła i VAT od importu) dokonywana jest na zasadzie przedpłaty przed przystąpieniem przez Pośrednika do świadczenia usług.
  4. Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
  5. Wszelkie ceny podane na stronie internetowej Pośrednika wyrażone są w wybranej walucie.
  6. Produkty w cenie 0,00 zł oraz 0,49 zł są wynikiem błędu technicznego i odmawiamy realizacji zamówień na te produkty.

9. ZWROT TOWARU PRZEZ KLIENTA

  1. W terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru Klient może złożyć Pośrednikowi oświadczenie o zwrocie towaru nabytego od Sprzedawcy.
  2. Wraz ze złożeniem oświadczenia o zwrocie towaru Klient zobowiązuje się do wysłania towaru do Sprzedawcy, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym otrzymał zamówiony towar. Towar musi zostać dostarczony na adres Sprzedawcy, podany przez Pośrednika, który zobowiązuje się, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Sprzedawcę, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności za wyjątkiem swojej prowizji. Pośrednik dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Oświadczenie o zwrocie można złożyć przez formularz dostępny pod tym adresem. Pośrednik przewiduje możliwość złożenia oświadczenia o zwrocie towaru drogą elektroniczną. Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Klient ponosi koszty odesłania towaru do Sprzedawcy.
  5. Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827) art. 38. ze względów higienicznych sklep nie przyjmuje zwrotów skarpetek.
  6. Do rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędne będzie zdjęcie produktu, które Klient musi wysłać na adres e-mailowy [email protected].
  7. Prawa konsumenta i przedsiębiorcy dokonującego zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością, jednak niemających dla niego charakteru zawodowego:

    • Konsument oraz przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach niezawodowych mają prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru, bez podania przyczyny.
    • Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w formie elektronicznej lub pisemnej na adres wskazany przez Pośrednika.
  8. Strony ponoszące koszty przesyłki przy odstąpieniu od umowy:

    • W przypadku odstąpienia od umowy, koszty odesłania towaru do Sprzedawcy ponosi Klient, chyba że strony uzgodnią inaczej. Pośrednik zwróci Klientowi koszt zakupu towaru w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego towaru przez Sprzedawcę.

10. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. W celu ułatwienia Klientowi przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego Pośrednik przejmuje na siebie obowiązki związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady nabytego przez Klienta towaru.
    Reklamacja może zostać złożona przez Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres lub w formie listownej na adres Pośrednika. W terminie 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia reklamacji Pośrednik ustosunkuje się do reklamacji.
  2. Klient, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem strony internetowej Pośrednika, uprawniony jest do zgłoszenia tego faktu poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres lub w formie listownej na adres Pośrednika.
  3. Klient uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji dotyczących świadczenia przez Pośrednika usługi pośrednictwa. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres lub w formie listownej na adres Pośrednika.
  4. Zgłoszenie Klienta powinno zawierać dane adresowe Klienta, imię i nazwisko Klienta, a także dokładne wskazanie nieprawidłowości, której dotyczy zgłoszenie, wraz z uzasadnieniem zgłoszenia.
  5. Pośrednik ustosunkuje się do otrzymanego zgłoszenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty jego otrzymania.
  6. Wszelkie reklamacje dotyczące płatności powinny być zgłaszane podmiotowi odpowiedzialnemu za wykonanie płatności, tj. bankowi bądź innemu podmiotowi, za pośrednictwem którego przekazywane są środki pieniężne.
  7. Postępowanie reklamacyjne dotyczy zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców, którzy dokonują zakupów w celach niezawodowych zgodnie z art. 38a Ustawy o prawach konsumenta.
  8. Wszelkie reklamacje należy składać w terminie 14 dni od zauważenia wady lub niezgodności towaru z umową. Reklamacje powinny zawierać: dane adresowe Klienta, imię i nazwisko lub nazwę przedsiębiorcy, numer zamówienia oraz opis niezgodności lub wady.

11. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.)
  2. Klient, podając dane osobowe, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Pośrednika w celu prawidłowego świadczenia usługi.
  3. Dane wprowadzone do formularza rejestracyjnego winny być przez Klienta aktualizowane. Aktualizacji danych należy dokonać poprzez zmianę stosownych danych na koncie Klienta.
  4. Klient może również wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej. W przypadku wyrażenia takiej zgody Pośrednik uprawniony jest do przesyłania Klientowi drogą elektroniczną tych treści.
  5. Podane w formularzu zgłoszeniowym i/lub rejestracyjnym dane osobowe będą przetwarzane oraz administrowane przez Pośrednika.
  6. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo do żądania ich poprawiania, uzupełniania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 32—35 ustawy o ochronie danych osobowych.

12. PRAWA AUTORSKIE

  1. Strona internetowa Pośrednika jest utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i wszelkie prawa autorskie przysługują wyłącznie Pośrednikowi.
  2. Pośrednik oświadcza, że wszelkie materiały zamieszczone na stronie internetowej Pośrednika, w tym materiały tekstowe, zdjęciowe, graficzne oraz ich układ stanowią własność intelektualną Pośrednika bądź podmiotów trzecich.
  3. Pośrednik wyłącza możliwość kopiowania, powielania, modyfikacji, dystrybucji bądź innych form komercyjnego wykorzystania materiałów będących własnością Pośrednika, o których mowa w ust. 1, bez uprzedniej pisemnej zgody Pośrednika.

13. WYMAGANIA TECHNICZNE

  1. W celu korzystania ze strony internetowej Pośrednika wymagane jest posiadanie przez Klienta komputera lub innego urządzenia końcowego mającego dostęp do sieci Internet.
  2. Do korzystania ze strony internetowej Pośrednika wymagane jest włączenie obsługi krótkich informacji tekstowych zwanych “cookies” (dalej: pliki „cookies”). Wyłączenie plików „cookies” uniemożliwia Klientowi pełne korzystanie ze strony internetowej Pośrednika.

14. ZMIANY REGULAMINU

  1. Pośrednik zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w niniejszym Regulaminie, o czym niezwłocznie, tj. w terminie nie krótszym niż 14 dni przed wprowadzeniem zmian, poinformuje na stronie internetowej.
  2. Pośrednik poinformuje o fakcie dokonania zmiany Regulaminu poprzez zamieszczenie na stronie internetowej informacji o dokonaniu zmian i zamieszczenie ujednoliconego tekstu zmienionego Regulaminu oraz wskazanie, które z dotychczasowych zapisów Regulaminu uległy zmianie.
  3. Zmiana Regulaminu może nastąpić w każdym czasie, w szczególności z ważnych przyczyn technicznych, prawnych i/lub organizacyjnych, bez konieczności uzasadniania tych przyczyn.
  4. Korzystanie przez Klienta z usług Pośrednika po wejściu w życie zmian Regulaminu równoznaczne jest z akceptacją wprowadzonych zmian.
  5. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od daty ich opublikowania na stronie internetowej.
  6. Zmiany Regulaminu po złożeniu Dyspozycja uruchomienia usługi pośrednictwa nie wpływają na sposób jego realizacji.

15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy Regulamin udostępniany jest Klientom nieodpłatnie, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie oraz utrwalanie jego treści.
  2. Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej w sekcji Centrum Pomocy w zakładce Regulamin.
  3. Komunikacja pomiędzy stronami odbywa się drogą elektroniczną. Pośrednik będzie wysyłał Klientowi informacje na adres e-mail wskazany w trakcie rejestracji.
  4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej.
  5. Jeżeli jedno z postanowień niniejszego Regulaminu jest lub będzie bezskuteczne, nie narusza to mocy obowiązującej pozostałych postanowień. W miejsce bezskutecznego postanowienia Regulaminu zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
  6. Wszelkie spory wynikłe z tytułu świadczenia przez Pośrednika usług będą rozstrzygane polubownie, a w przypadku braku porozumienia będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo i rzeczowo sąd powszechny.
  7. Dla wszelkich stosunków prawnych, wynikających z niniejszego Regulaminu, właściwe jest prawo polskie.
  8. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

 

Back to Top